قوانین و مقررات استفاده از وبسایت و فروشگاه آنلاین پاپروک
کاربرگرامی، لطفا دقت فرمایید که ورود به وبسایت پاپروک و هرگونه استفاده از خدمات این وبسایت، اعم از مطالعه مقالات بخش وبلاگ، لاگین به پنل کاربری، استفاده از کدهای تخفیف و طرح های تشویقی و در نهایت فرآیند خرید کالا به معنای مطالعه و قبول داشتن قوانین ذکر شده در این برگه است. همچنین لازم به ذکر است قوانین موجود در این برگه، جایگزین کلیه توافقات و قوانین اعمال شده قبلی در وبسایت و فروشگاه هستند.
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای پاپروک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای پاپروک تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می شود که با اطلاعات خود اقدام به ثبت سفارش، ثبت نام و یا استفاده از سایر امکانات وبسایت پاپروک می نماید.
همچنین از آنجا که پاپروک یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
فروشگاه پاپروک به دو صورت پرداخت اقساط و پرداخت نقدی اقدام به فروش کالا می نماید. همچنین فروشگاه متعهد است که هیچگونه تفاوتی ما بین مشتریان در صورت پرداخت نقدی یا اقساطی قایل نگردد.
فروشگاه به وبسایت خرده فروشی آنلاین کالای آرایشی – بهداشتی و عطر و ادکلن پاپروک اطلاق می گردد.
- فروشگاه پاپروک، محصولات عرضه شده در وبسایت خود را از عرضه کنندگان و وارد کنندگان معتبر تهیه و توزیع می نماید و اصالت کالای ارسالی به مشتری را تضمین می کند.
- اطلاعات درج شده برای هر محصول از کاتالوگ یا سایت شرکت تولید کننده اقتباس می گردند و پاپروک هیچگونه دخل و تصرفی در اطلاعات ندارد.
- خریدار در صورت نیاز به صدور فاکتور چاپی و ارسال با محصول، باید در هنگام ثبت سفارش در قسمت توضیحات درخواست خود را مطرح کند و در صورتیکه بعد از تحویل کالا به پست درخواست نماید، هزینه ارسال فاکتور جداگانه اخذ می شود.
- فروشگاه تا ۴۸ ساعت بعد از اعلام رسیدن به کاربر مرسوله توسط شرکت پست، می تواند کالا را به دلیل انصراف از خرید در صورتیکه باز یا استفاده نشده باشد بعد از اطلاع رسانی به فروشگاه بازگشت بزند و پاپروک بعد از بررسی و در صورت تایید، بعد از کسر مبالغ پستی و فرانشیز هزینه را صرفا به شماره کارتی که خرید با آن انجام شده واریز خواهد کرد.
- بازگشت وجوه پرداختی در صورت خرید اقساطی از سایت توسط شرکت تامین کننده خدمات فروش اقساطی انجام می گردد.
- هزینه ارسال سفارش برای سفارشات زیر 1500000 هزار تومان (ارسال توسط شرکت ملی پست ایران) به صورت ثابت 20 هزار تومان (هزینه بسته بندی و پردازش) به اضافه هزینه مطابق جدول نرخنامه پستی و برای سفارشات بالای این مبلغ رایگان می باشد.
- در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق تماس به شما اطلاع رسانی شده و پاپروک تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف ۴۸ ساعت تامین کند، درصورت عدم تامین کالا بعد از ۴۸ ساعت، اقلام در انتظار تامین سفارش شما بصورت سیستمی لغو خواهد شد و مبلغ پرداختی صرفا به شماره کارتی که پرداخت با آن انجام گرفته واریز خواهد شد (بازگشت وجوه پرداختی در صورت خرید اقساط بر عهده و مطابق قوانین شرکت تامین کننده خدمات اقساط می باشد.). در صورت لغو سیستمی سفارشات ذیل این قانون مشتری حق هرگونه شکایت را از خود سلب می نماید.
فروشگاه پاپروک، از بستر تماس تلفنی، پیامرسان واتساپ و ایمیل های سیستمی با کاربران تماس حاصل می کند.
کلیه ارتباطات تلفنی و پشتیبانی تلفنی از طریق شماره 02191031714 انجام می گردد. در برخی موارد بنا به تشخیص کارشناسان پاپروک ایشان می توانندبا شماره همراه های خود با مشتری تماس بگیرند.
ایمیل های سیستمی نیز فقط ایمیل هایی هستند که به paperook.ir@ ختم می شوند. همچنین برخی اطلاع رسانی های فروشگاه از طریق پیامک انجام می گردند. سرشماره 100077007770 منحصرا متعلق به فروشگاه پاپروک می باشد. همچنین برخی پیامک ها از سر شماره های 0018018949161 و 10008663 و 2000500666 ارسال می گردند. سه سرشماره آخر به صورت اشتراکی با بعضی وبسایت / اپلیکیشن های دیگر استفاده می گردند. هرگونه پیام، تماس یا ایمیل و هرگونه ارتباط الکترونیکی دیگر غیر از موارد ذکر شده در بالا از اشخاص غیر مرتبط با پاپروک می باشد و پاپروک مسئولیتی درباره عواقب احتمالی ناشی از این دست سو استفاده ها را برای افراد و کاربران را تحت هیچ شرایطی قبول نخواهد کرد.
همچنین پاپروک دارای سه صفحه اینستاگرامی با آیدی های paperook.ir@ و paperookcosmetics@ و @paperookperfume است. دو کانال تلگرامی پاپروک با آیدی های paperookperfume و paperook نیز برخی اطلاع رسانی ها را انجام می دهند. پاپروک در هیچ شبکه اجتماعی دیگری فعالیتی ندارد. صفحات مجازی دیگر با نام پاپروک ارتباط و وابستگی ای به فروشگاه و وبسایت پاپروک ندارند و عواقب هرگونه پیش آمد ناشی از هرگونه کلاهبرداری و یا سواستفاده دیگران از نام پاپروک و یا نام های مشابه متوجه این فروشگاه نخواهد بود.
لطفا در صورت دریافت هرگونه تماس یا پیام به هر شکل یا سو استفاده از نام و برند پاپروک مراتب را به ایمیل info@paperook.ir اطلاع دهید تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
پاپروک به حریم شخصی کاربران و افرادی که از سایت استفاده می کنند احترام گذاشته و از آن ها مراقبت می نماید.
پاپروک متعهد می شود در حد توان خود از اطلاعات کاربران محافظت کند و با استفاده از تکنولوژی هایی که در دسترس دارد، تجربه امن تری از خرید را برای شما فراهم آورد و شما با استفاده از این وبسایت موافقت خود را با این موضوع اعلام می کنید. پاپروک راه های تماس مشتریان خود را جز با حکم قضایی در اختیار شخص ثالث قرار نخواهد داد و در صورت وجود حکم قضایی نیز اطلاعات تنها برای مقام قضایی افشا خواهند گشت.
اطلاعات موجود در سایت اعم از مطالب وبلاگ، محتوای رسانه ای و متنی همچنین مشخصات کالا ها و برند ها متعلق به پاپروک و کلیه حقوق آن برای وبسایت پاپروک محفوظ است. این وبسایت هیچ گونه اجازه ای جهت استفاده تجاری از مطالب و هرگونه کپی برداری برای این منظور را به هیچ شخصی نخواهد داد و حق اقدام قضایی را برای خود و سایر ذی نفعان محفوظ می داند.
در صورت استفاده از هر یک از خدمات پاپروک، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است. استفاده افرادی که به سن قانونی نرسیده اند و یا افراد دارای مشکلات خلقی و روحی – روانی از خدمات و فروشگاه پاپروک تنها با نظارت و اطلاع سرپرست یا قیم قانونی آن هاست و پاپروک مسئوليتی در این باره قبول نخواهد کرد.
پاپروک مسئولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد و نظرات در صورتی که قوانین اولیه را رعایت کنند تایید خواهند شد.
– روز کاری به روزهای شنبه تا پنجشنبه به غیر از ایام تعطیل رسمی مطابق تقویم ایران اطلاق می شود.
– کلیه سفارش های ثبت شده در وبسایت پاپروک دارای کد سفارش هستند، این کد در صفحه تسویه حساب و پیامک های ارسالی و ایمیل پیش فاکتور ارسالی قابل مشاهده است. هرگونه پیگیری درباره وضعیت سفارش تنها با اعلام این کد امکان پذیر خواهد بود.
– سفارش شما پس از ثبت و پرداخت در صف پردازش قرار خواهد گرفت در صورتیکه موجودی کالا به هر دلیل در انبار پاپروک به اتمام رسیده باشد، کارشناسان پاپروک با شما تماس خواهند گرفت تا یا یک کالای جایگزین برای شما ارسال شود همچنین درصورت عدم پاسخگویی کارشناسان فروشگاه در قبال سفارش کاملا مختار هستند. یا پاپروک ۲۴۰ ساعت کاری برای تامین همان کالای درخواستی شما و ارسال آن مهلت بگیرد. در صورتی که کالا تامین نشد، پاپروک طی حداکثر ۲ روز کاری وجه پرداختی را به حساب شما عودت خواهد نمود (در صورت پرداخت اقساطی بازگشت وجه مطابق قوانین تامین کننده خدمات اقساط.).
– کلیه پیگیری های سفارش تنها از طریق تماس با شماره فروشگاه (مندرج در فوتر) امکان پذیر است و تماس های گرفته شده با سایر شماره ها (حتی شماره تماس افراد وابسته به فروشگاه) هیچگونه الزامی برای پیگیری برای فروشگاه ایجاد نمی کند و مسولبت هرگونه اتفاق کاملا متوجه شخص مشتری می باشد.
– هرگونه توهین و افترا به کارشناسان و کادر فروشگاه منجر به معلق شدن ارسال سفارش به مدت حداقل ۶ ماه و همچنین پیگیری قضایی در دادگاه های استان اصفهان – شهر اصفهان خواهد شد (حق ثبت شکایت بنا به نظر شخص وابسته به فروشگاه و برای وی محفوظ می باشد.).
– پاپروک مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای پاپروک محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت پاپروک، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای پاپروک محفوظ است. پاپروک در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت پاپروک و ثبت سفارش میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– مسئولیت صحت و سقم کلیه اطلاعات وارد شده در وبسایت پاپروک هنگام ثبت سفارش، از جمله شماره تماس، ايميل، آدرس و کد پستی، نام و سایر اطلاعات تحویل گیرنده بر عهده مشتری می باشد و مسئولیت هرگونه پیش آمد احتمالی ناشی از ثبت اطلاعات نادرست و یا عدم پاسخگویی تلفن هنگام تماس کارشناسان پاپروک بر عهده مشتری بوده و پاپروک هیچگونه مسئولیتی در این باره را قبول نخواهد کرد. در چنین مواردی پاپروک حق هرگونه اقدام از ارسال کالای جایگزین تا عودت وجه بعد از کسر فرانشیز و یا محفوظ نگه داشتن وجه پرداختی نزد خود تا پیگیری مشتری را برای خود محفوظ می داند.
– كليه سفارشاتی که با اعتبار هدیه یا کد تخفیف ثبت شوند (حتی اگر کد تخفیف تنها بر روی یک کالا اعمال شده باشد.)، در صورت هرگونه تغییر پس از نهایی سازی سفارش و پرداخت، کل تخفیفات اعمالی از بین خواهند رفت و ارسال سفارش منوط به واریز ما به التفاوت توسط مشتری خواهند بود.
– کلیه بسته ها توسط شرکت ملی پست ایران ارسال و توزیع می گردند. در صورت هرگونه آسیب ناشی از نحوه حمل و نقل (به تشخیص کارشناس پاپروک) کل مسئولیت و جبران خسارت بر عهده این شرکت می باشد. مشتری موظف است هرگونه آسیب به کالا را حداکثر ۲۴ ساعت بعد از دریافت مرسوله پستی به اطلاع پاپروک برساند (۰۹۱۳۴۷۱۵۹۰۲ آقای حیدریان).
– در صورتیکه به دلیل عدم حضور در محل و عدم پاسخگویی یا جا به جایی به هر دلیل شرکت پست مرسوله را به پاپروک بازگرداند، ارسال مجدد کالا تنها با دریافت هزینه کامل پستی به اضافه ما به التفاوت ارسال قبلی (یا دریافت کل مبلغ ارسال برای ارسال های رایگان) امکان پذیر خواهد بود. در صورت وقوع مجدد این اتفاق یا عدم اعلام نشانی جدید برای ارسال به هر دلیل، پاپروک بعد از کسر ۳۰ درصد مبلغ پرداختی مشتری به عنوان جریمه، مابقی مبلغ را به همان حسابی که پرداخت با آن صورت گرفته عودت خواهد کرد.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
– پاپروک یک وبسایت خرده فروشی آنلاین است. لذا هرگونه خرید کالا در حجم بالا از این وبسایت مغایر هدف مصرفی خریدار است. حتی در صورتیکه پرداخت به صورت کامل انجام پذیرفته شده باشد، کارشناسان پاپروک حق بی اثر کردن سفارشات مشکوک را تا رفع ابهام توسط مشتری را دارا هستند. در صورتیکه این دست سفارشات نهایتا توسط کارشناسان رفع ابهام نشوند، پس از کسر مالیات و کارمزد از مبلغ واریز شده، وجه به حسابی که پرداخت با آن انجام شده عودت خواهد شد و سفارش در وضعیت لغو شده قرار می گیرد (در صورت خرید با سرویس اقساط مطابق با قانون شرکت تامین کننده خدمت قسط).
پاپروک با تهیه کالا از تامین کنندگان معتبر سرتاسر کشور تلاش می کند تا کالای اورجینال را با بهترین قیمت به دست مصرف کننده برساند. در دسته کالاهای آرایشی و بهداشتی پاپروک تضمین اورجیتال و دارای تاریخ انقضا بودن می دهد اما نمی تواند کالایی را جهت تست ارسال کند. پس لازم است مشتریان هنگام انتخاب کالا دقت کافی را داشته باشند، چرا که کالای آرایشی و بهداشتی تحت هیچ شرایطی قابلیت تعویض ندارد. مگر آنکه تاریخ انقضای کالای ارسالی گذشته باشد و یا به دلایلی غیر از ارسال کالا آسیب دیده باشد. (گارانتی تعویض تنها تا یک هفته پس از دریافت مرسوله از پست توسط مشتری اعتبار دارد و پس از آن مسئوليتی متوجه پاپروک نخواهد بود.)
کالاهای خوشبو کننده ای که حالت بهداشتی ندارند، مانند بادی اسپلش و اسپری، تنها در صورتیکه اسپری شان کار نکند و یا کالا به غیر از خطای پستی آسیب دیده باشند بعد از تایید کارشناسان پاپروک قابلیت تعویض یا عودت وجه تنها به حساب پرداخت کننده دارند.
عطر و ادکلن تنها در صورتیکه جعبه شان باز نشده یا آسیب ندیده باشد پس از ارسال مشتری و تایید کارشناس پاپروک قابلیت تعویض تا یکبار دارند. اما اگر بعد از باز شدن جعبه در مهلت یک هفته ای پس از دریافت مشتری متوجه خرابی (غیر از مواردی که به دلیل ارسال با پست پدید آمده اند.) در کالای خود شود، کالای دریافتی را جهت تعمیر یا تعویض همراه با جعبه و بعد از هماهنگی از طریق ثبت تیکت در پنل کاربری برای پاپروک ارسال نمایند. در صورتیکه خرابی بنا به تایید کارشناسان ناشی از نحوه استفاده مشتری نبود و کالا از ابتدا مشکل داشته، در صورت امکان کالا تعمیر گشته بازپس فرستاده خواهد شد. در غیر اینصورت کالا تعویض می گردد.
کالاهایی که دارای گارانتی شرکت تولید کننده یا وارد کننده هستند (همانند کالاهای برقی) همراه با فاکتور ارسال می شوند، مشتری برای خدمات گارانتی باید کارت گارانتی و فاکتور ارسالی را نگهداری کند و یا در برخی موارد مطابق دستورالعمل کارت گارانتی آن رافعال نماید. در صورتیکه فاکتور – کارت گارانتی و یا جعبه را مشتری نگهداری نکند امکان استفاده از خدمات گارانتی فراهم نخواهد بود و پاپروک در این موارد هیچگونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد. بدیهی است لیست نمایندگی ها و شرایط استفاده از گارانتی هر محصول روی کارت گارانتی آن ذکر شده. همچنین کالاهای برقی دارای گارانتی شرکتی تحت هیچ شرایطی حتی در یک هفته مهلت تعویض، تعویض نخواهند شد.
کالاهایی که در دسته ابزار آرایش قرار میگیرند، قبل از ارسال توسط کارشناس پاپروک سلامت آن ها بررسی می گردد فلذا هیچگونه اشکالی در آن ها وجود نخواهد داشت و شامل مدت تعویض یک هفتگی نخواهند بود.
قبل از ارسال کالا از طریق ثبت تیکت در پنل کاربری خود هماهنگی های لازم جهت ارسال را به عمل بیاورید، در صورتیکه کالای دریافتی را بدون هماهنگی برای پاپروک ارسال کنید، پاپروک مرسوله را قبول نخواهد کرد و عواقب ناشی از آن کاملا متوجه خود مشتری خواهد بود. مشتری مستلزم پرداخت کلیه هزینه های پستی هنگام ارسال کالا جهت کارشناسی می باشد، در صورتیکه ایراد کالا توسط کارشناس پاپروک تایید شد، هزینه ارسال کالا جهت کارشناسی به حساب مشتری عودت خواهد گشت. در صورتیکه به هر دلیل کارشناسان پاپروک ایراد اعلامی مشتری به کالا را قبول نکنند، کالا دوباره و پس از دریافت هزینه پست و هزینه کارشناسی ( ۱۰ درصد ارزش کالا) برای مشتری بازپس فرستاده خواهد شد و در این شرایط تحت هیچ شرایطی وجه پرداختی مشتری بابت خرید کالا عودت نخواهد گشت. کارشناسان پاپروک ملزم به ارائه دلیل رد درخواست به مشتری نیستند و مشتری هنگام استفاده از سایت و گارانتی مهلت تست و تعویض (مطابق شرایط بالا) رای کارشناس را می پذیرد و حق هیچگونه اعتراضی به آن را نخواهد داشت.
ا