بلاگ

راه های درمان لک های پوستی

راه های درمان لک های پوستی - وبلاگ پاپروک

راه های درمان لک های پوستی در خانه:*

برای درمان لک های پوستی اگر همراه با التهاب، خارش و سوزش نباشند لازم نیست که به پزشک متخصص مراجعه کنید و میتوانید با استفاده از ماسک های طبیعی آن ها را از بین ببرید.

به یاد داشته باشید که از بین بردن لک های صورت کار راحتی نیست و به سرعت انجام نمیشود پس صبور باشید و زمانی که برای از بین بردن لک ها نیاز است در این خصوص صرف کنید.

مساله ی زیبایی که در خصوص بهبود بدن انسان وجود دارد این است که میتواند هر آنچه برای بهبود سلامتی اش مفید است در دل طبیعت بیابد.

بنابراین میتوانید به راحتی و با استفاده از محصولاتی طبیعی به بهبود و حفظ سلامت پوست و بدن خود کمک کنید. در ادامه به برخی از این مواد و محصولات اشاره میکنیم.

با این حال بهتر است قبل از استفاده از هر کدام از این ماسک های طبیعی مقداری از آن را روی پوست دست خود بمالید و اگر به آن حساسیت نداشتید بر روی پوست صورت خود امتحان کنید.

راه های درمان لک های پوستی - وبلاگ پاپروک

ماسک طبیعی صورت با لیمو

لیمو را میتوانید به همراه عسل، خامه ترش و یا حتی تنها با آب به پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید. لیمو به خاطر خاصیت اسیدی خود میتواند به شفاف سازی، پاکسازی و ضدعفونی کردن پوست شما کمک کند.

این کار را میتوانید با توجه به نوع پوست خود تا 3 بار در روز نیز ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

جوش شیرین

جوش شیرین را هم میتوانید با آب و هم با آبلیمو مخلوط کنید و روی لک های پوستی خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. اگر پوست حساسی ندارید میتوانید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا

یکی از بهترین محصولات طبیعی برای پوست و مو و حتی برخی بیماری ها، گیاه آلوئه ورا است. این گیاه را میتوانید هم به صورت ماسک روی پوست و موی خود بمالید و هم میتوانید آن را میل کنید.

در واقع این گیاه علاوه بر پاکسازی و درخشندگی پوست شما میتواند به از بین بردن چین و چروک آن نیز کمک کند و به پوست شما حالتی سفت بدهد.(از افتادگی پوست جلوگیری میکند.)

در واقع آلوئه ورا یک ترمیم کننده قوی است که علاوه بر از بین بردن لک ها میتواند جای سوختگی را نیز ترمیم و به بهبود سلول های پوستی در آن ناحیه کمک کند.

پیاز

پیاز به خصوص پیاز قرمز میتواند بسیار به ترمیم و شفاف سازی پوست شما کمک کند. ممکن است به علت بوی تندی که پیاز دارد ابتدا تمایلی به استفاده از آن نداشته باشید اما باید بدانید که ویتامین سی موجود در پیاز میتواند برای پوست شما بسیار مفید باشد.

بهتر است آب پیاز را گرفته و روی نواحی مورد نظر بگذارید و پس از 10 دقیقه آن را آب خنک شست و شو دهید.

راه های درمان لک های پوستی - وبلاگ پاپروک

سیر

سیر نیز میتواند بسیار به روشن شدن پوست شما کمک کند. کافی است سیر را به دو قسمت تقسیم کنید و روزی چند بار آن را روی پوست خود بمالید. روغن های موجود در سیر بسیار برای پوست مفید هستند.

ماست

یکی از ماده های معمول برای شفاف سازی پوست صورت و از بین بردن لکه ها، ماست است. دقت کنید که از ماست معمولی و نه پرچرب استفاده کنید.

ماست به دلیل اسید لاکتیکی که دارد میتواند برای شفافیت، پاکسازی و ضدعفونی کردن پوست بسیار مفید باشد. ماست را روی صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با اب گرم بشویید.

دلایل ایجاد لک های پوستی

حال که با برخی مواد مفید برای از بین بردن لک های پوستی آشنا شدیم بهتر است نگاهی به دلایل ایجاد لک های پوستی داشته باشیم. این دلایل را میتوان در این دسته ها تقسیم بندی کرد:

ژنتیک فرد

تغییرات هورمونی

استرس و فشارهای روحی و روانی

تغذیه

عفونت‌‌ها

بارداری

استفاده از قرص های ضد بارداری

*فروشگاه پاپروک تحت هیچ شرایطی تشویق به درمان جایگزین درمان اصولی و تحت نظر نمی‌نماید و موارد مطروحه در این مطلب تنها راه هایی جهت بهبود خانگی ناملایمات پوستی هستند. لطفا از درمان خودسرانه اجتناب کنید و حتی از این مواردتحت نظر پزشک و جهت مکمل درمان استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید