بلاگ

تزریق ژل: زیبایی یا سلامت؟

تزریق ژل زیبایی یا سلامت - عوارض تزریق ژل - وبلاگ پاپروک

تزریق ژل: زیبایی یا سلامت؟

این روزها تزریق ژل به انواع نواحی صورت و بدن، عملی کاملا طبیعی شمرده میشود و کمتر کسی دیگر به عوارض این کار فکر میکند.

در واقع با کمی تحقیق میتوانید عوارض و فواید این عمل را مورد مطالعه قرار دهید و سپس تصمیم بگیرید که ایا این کار میتواند به شما اسیبی برساند یا خیر.

تزریق ژل زیبایی یا سلامت - عوارض تزریق ژل - وبلاگ پاپروک

چرا تزریق ژل؟

اغلب افراد در نواحی صورت مانند لب ها، گونه ها و یا چانه ی خود ژل تزریق میکنند. این عمل بیشتر برای حجیم کردن ناحیه مورد نظر صورت میگیرد.

علاوه بر آن تزریق ژل میتواند چروک موجود در پوست را از بین ببرد بدون اینکه قابلیت حرکت را از پوست و ماهیچه شما بگیرد.

همچنین زمانیکه فرد تزریق ژل انجام میدهد میتواند در صورت پشیمانی و یا بروز مشکل، اقدام به تخلیه محل مورد نظر کند و ژل ها را از بدن خارج کند.

لازم به ذکر است که این عمل زیرمجموعه ای از فعالیت های پزشکان به شمار میرود و بهتر است از تزریق ژل در سالن های ارایشی و توسط افراد غیر متخصص جلوگیری شود.

تزریق ژل زیبایی یا سلامت - عوارض تزریق ژل - وبلاگ پاپروک

عوارض تزریق ژل

همانطور که اشاره کردیم تزریق ژل باید توسط پزشک متخصص و با مواد با کیفیت صورت بگیرد تا عوارض این عمل به صفر کاهش پیدا کند. با این حال باز هم ممکن است دچار عوارض شوید. این عوارض را میتوان در دسته های زیر دسته بندی کرد:

  • عفونت

عفونت حاصل از تزریق ژل اصولا پس از گذشت مدت زمانی مانند یک الی دو روز پس از تزریق، خود را بروز میدهد و گاهی ممکن است آنقدر شدید شود که نیاز به جراحی پیدا کند.

  • عدم تقارن

این مشکل زمانی به وجود می اید که پزشک مربوطه در زمان تزریق ژل دچار اشتباه و بی توجهی شده باشد. لذا میتوان گفت که این مساله را میتوان با مراجعه به پزشکی کاربلد و متخصص رفع کرد.

  • جوش

در محل تزریق ممکن است با جوش های ریز و درشت مواجه شوید که این مشکل را میتوانیم با کرم ها و محلول های مناسبی که پزشک برای شما تجویز میکند حل و رفع کنید.

  • حساسیت

برای آنکه از این مساله جلوگیری شود بهتر است از پزشک خود بخواهید که ابتدا مقداری ژل را به بدن شما تزریق کند تا ببیند بدن شما چه واکنشی به آن نشان میدهد و سپس در صورت رضایت، ژل را به بخش مورد نظر تزریق کند.

  • خونریزی و کبودی

در واقع این مورد در میان افراد بسیار شایع و کم اهمیت است چرا که پس از گذشت یک الی دو هفته به طور کامل رفع میشوند.

  • جابجایی ژل در بدن

میتوان این مشکل را یکی از مشکلات جدی تر تزریق ژل دانست چرا که جابجایی مواد در بدن میتواند منجر به فلج موقت اندام های دیگر شود.

در این حالت بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا زودتر ژل به محل اولیه بازگردد و سایر عضلات، قابلیت خود را بازیابند.

  • تخریب بافت پوست

این مساله بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فرد به مواد تزریق شده حساسیت داشته باشد و یا اینکه ژل ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند. در این حالت هم بافت پوست و هم مواد تزریق شده از بین میروند.

  • التهابات پوستی

یکی دیگر از مهم ترین عوارضی که تزریق ژل میتواند داشته باشد التهابات پوستی است که فرد بعد از تزریق بر محل مورد نظر شاهد تاول های ریز و درشت است که اگر برای درمان به پزشک مراجعه نکند ممکن است به عفونت و جراحی منجر شود.

در واقع اغلب عوارضی که برای تزریق ژل وجود دارند مسائلی هستند که پس از مدتی یا به صورت خود به خود و یا با استفاده از داروها و کرم ها رفع میشوند.

بنابراین میتوان گفت که اگر برای این عمل به پزشکی متخصص مراجعه کنید و از مواد با کیفیت برای تزریق استفاده شود در واقع مشکلات عدیده ای برای شما رخ نخواهد داد.

حداقل برای لب می‌توان از محصولات مراقبتی جایگزین تزریق ژل استفاده نمود، فروشگاه پاپروک استفاده از حجم دهنده لب لامر (کلیک کنید.) را به شما توصیه می‌کند تا بدون عوارض به زیبایی لب‌های خود بیافزایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید