بلاگ

راه های درمان موخوره

راه های درمان موخوره پاپروک

راه های درمان موخوره

یکی از مشکلات اساسی افراد در خصوص مو این است که موهای آن ها چند شاخه و یا به اصطلاح موخوره میشود. اما علت این موضوع چیست و برای درمان آن چه میتوان کرد؟

راه های درمان موخوره پاپروک

دلایل ایجاد موخوره

موی هر فرد نیاز به رطوبت دارد و هر عاملی که این رطوبت را از بین ببرد میتواند موجب شکنندگی، کش آمدن مو و ریش ریش شدن آن شود که همه ی این مسائل به دلیل از بین رفتن پروتئین موها به وجود می ایند.

پس با از بین رفتن پروتئین و رطوبت موها که میتواند بر اثر

  • بیش از حد رنگ و دکلره کردن
  • استفاده از شامپوهای نامناسب
  • استفاده از سشوار و اتو مو
  • سفت بستن موها
  • کوتاه نکردن موها در مدتی زمانی طولانی
  • استفاده از حوله برای خشک کردن
  • خیس شانه کردن موها

به وجود امده باشد، مو از بین میرود و در نهایت مشاهده میکنیم که موها دچار موخوره شده اند.

راه های درمان موخوره پاپروک

راه های درمان

حال که فهمیدیم چه عواملی منجر به ایجاد موخوره میشوند بهتر است تا چند راه درمان نیز یاد بگیریم و از شر موخوره ها خلاص شویم.

روغن های گیاهی

این که از چه روغنی برای موهایتان استفاده کنید کاملا به نوع موی شما بستگی دارد. اما اغلب افراد از روغن آرگان، جوجوبا، نارگیل، زیتون و یا کرچک استفاده میکنند. میتوانید حتی مخلوطی از چند روغن را استفاده کنید.

استفاده از سرم‌های مناسب جنس موی شما با توجه به جذب سریع‌تر بیشتر از روغن‌ها که حس چربی ایجاد می‌کنند توصیه می‌شوند. برای انتخاب سرم مناسب مو خود اینجا کلیک کنید.

کوتاه کردن مو

اولین و شایع ترین راه برای درمان موخوره ها این است که موهای خود را تا جایی که توسط موخوره اسیب دیده است کوتاه کنید. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد یکی از دلایل ایجاد موخوره کوتاه نکردن مو در بلند مدت است.

اما دقت کنید که برای استفاده از این راه حل باید این موارد را رعایت کنید:

  1. برای کوتاه کردن موهای اسیب دیده بهتر است از قیچی ارایشگری و نه قیچی های معمولی استفاده کنید. همانطور که نیز اشاره شد باید تا جایی که مو اسیب دیده است را کوتاه کنید.
  2. اگر نمیخواهید موهایتان را کامل کوتاه کنید میتوانید لایه ی رویی مو که اسیب دیده است را کوتاه کنید و لایه های زیرین را به صورت طبقه ای کوتاه کنید.
  3. به یاد داشته باشید که همواره و به طور مرتب موهایتان را کوتاه کنید تا دوباره دچار موخوره نشوید.
راه های درمان موخوره پاپروک

آووکادو

بهتر است از یک آووکادوی رسیده استفاده کنید. آووکادو را له کنید و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را تنها روی موخوره ها بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید. این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید.

همچنین میتوانید آووکادوی له شده را با روغن زیتون و نارگیل مخلوط کنید و ترکیب کرم مانند را روی ساقه موهای خود بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید. یا از ترکیب هر دوی این مخلوط ها یک نرم کننده به دست بیاورید.

حنا

حنا یکی از مواد گیاهی ای است که برای مو فواید بسیاری دارد. یکی از این فواید درمان موخوره و تقویت ریشه مو است. اگر میخواهید موهایتان از حنا رنگ نگیرد بهتر است پس از دو ساعت موهای خود را بشویید.

ماست

برای درمان موخوره کافیست 2 الی 3 قاشق غذاخوری ماست را روی موخوره های خود بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. اگر میخواهید به موهایتان آبرسانی هم بشود کافیست به ماست تخم مرغ اضافه کنید.

آلوئه ورا

یکی دیگر از مواد بسیار مفید برای موها گیاه الوئه ورا است. کافیست پوست این گیاه را جدا کنید و ماده ی داخل آن را با مخلوط کن کاملا له کنید.

میتوانید از الوئه ورای تنها روی موهایتان بمالید و یا اینکه آن را با روغن کرچک یا جوجوبا، روغن زیتون و ابلیمو مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید. پس از 20 دقیقه آن را بشویید. این عمل را هفته ای دو یا سه بار تکرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید